Dziennik

 

POWER plus

erasmus

tarcza 2020

 

JabiellonczykKobietom

RODO

Zamowinia publiczne

 

Projekt UE

Gazetka kwiecien 2017

Komiks jest atrakcyjnym i coraz bardziej popularnym medium. Do niedawna był uznawany za część kultury popularnej skierowanej do dzieci i młodzieży, mającej charakter głównie, jeśli nie wyłącznie, rozrywkowy.

Dopiero od niedawna jest postrzegany jako doskonałe narzędzie, które może być używane do promowania i rozpowszechniania pożytecznych treści i kultury uznawanej za wysoką. Dzięki swojej przystępnej formie coraz częściej jest też używany do działań społecznych i edukacyjnych.

 

To dlatego właśnie do klasy I i II techników organizacji reklamy zawitał twórca znanych komiksów, Maciej Pałka, rocznik ’80. Artysta wizualny, ilustrator, twórca gier i powieści graficznych, autor m.in. „Laleczek” i „Dziesięciu bolesnych operacji”, animator kultury komiksowej. Weteran kserowanych zinów** epoki kleju i nożyczek.

Zaproszony do „Jagiellończyka” rysownik podzielił się z nami własnymi doświadczeniami – poszukiwaniami drogi artystycznej, oryginalnymi pomysłami na wykorzystanie komiksu w promocji i marketingu oraz stosowanymi w komiksie środkami artystycznej ekspresji.

Dzięki Panu Maćkowi okazało się, że komiks można narysować nawet wtedy, kiedy nie ma na niego żadnego pomysłu. Przekonaliśmy się o tym na własnej skórze, poznając poetykę komiksu oraz przygotowując niewielkich rozmiarów własny projekt kilkustronnicowego komiksu.

Opowiadał również o cennych inicjatywach Domu Słów, tj. organizacja słynnego lubelskiego Festiwalu „Miasto Poezji”, „Noc Kultury” i podwórko Pinokia.

Było to kolejne ciekawe wydarzenie z cyklu „Spotkań z COOLturą”.

** Zin, fanzin (skrót od ang. fan magazine) – rodzaj nieprofesjonalnego pisma tworzonego przez osobę bądź grupę osób – miłośników jakiegoś tematu (np. informatyki, literatury, fantastyki, gier), skierowane do osób podzielających owe zainteresowania. Wydawane są własnym nakładem, najczęściej nieregularnie. Ziny jako wydawnictwa niezależne, zazwyczaj dystrybuowane są w obiegu niezależnym i w niewielkiej ilości (od kilku do kilkuset egzemplarzy). Najbardziej powszechną techniką produkcji jest ksero, czasem wykorzystywane są techniki manualne (kaligrafia, malarstwo, rysunek) oraz wydruk komputerowy.

logo szko éa innowacji 2017

 

 

Copyright©ZS im. Króla K. Jagiellończyka w Łęcznej