W dniu 15 marca 2016 r. w Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie w ramach Dni Lubelskiej Wyżyny IT 2016 zorganizowana została konferencja informatyczna Check IT.
Wydarzenie organizował Urząd Miasta Lublin, w ścisłej współpracy z kołami naukowymi działającymi na lubelskich uczelniach wyższych oraz organizacjami informatycznymi. Skierowane ono było głównie do uczniów szkół ponadgimnazjalnych z terenu Lubelszczyzny, którzy interesują się informatyką, planują edukację wyższą w tym kierunku oraz w dalszej perspektywie liczą na pracę w branży IT.
Między innymi uczniowie z klas I, II i III Technikum Informatycznego w towarzystwie osób z klasy III TE przy ZS im. Króla Kazimierza Jagiellończyka w Łęcznej uczestniczyli w tej konferencji skuszeni jej tematyką i formą przez nauczyciela przedmiotów zawodowych pana Roberta Drapałę.


W programie tego wydarzenia znalazły się liczne prelekcje i warsztaty prowadzone przez młodych entuzjastów i pracowników z firm IT oraz studentów informatyki z lubelskich uczelni. Każdy uczestnik konferencji miał do wyboru szereg zajęć rozwijających poszczególne „IT – sprawności”. Mógł on między innymi dowiedzieć się, jak budować aplikacje, projektować gry czy tworzyć roboty. Dowiadywał się także na czym polega druk 3D i w jaki sposób można wykorzystywać ten wynalazek.
Kolejną korzyścią płynącą z konferencji była możliwość poznania organizacji studenckich działających na lubelskich uczelniach, a nawet włączania się w ich inicjatywy.
Oprócz zdobywania wiedzy i nabywania umiejętności wszyscy uczestnicy poprzez dodatkowe ciekawe atrakcje mieli okazję poznać emocjonującą stronę informatyki. Każdy mógł spróbować swoich sił w wyścigu robotów, spróbować napisać coś pisakiem 3D, zobaczyć jak wygląda obraz rzeczywisty przez noktowizor, zaobserwować lot drona lub po prostu skorzystać z salonu gier.
Wyjazd ten przypieczętował miły akcent. Na miejscu uczniowie spotkali naszych absolwentów Sylwestra Osik i Krystiana Terejko, którzy obecnie studiują informatykę i prężnie działają w środowisku branżowym. Sylwester w strefie gier prezentował stworzoną przez siebie od podstaw grę komputerową, a Krystian angażowała się w kwestie organizacyjne przedsięwzięcia rejestrując uczestników i służąc im informacją.
To była trzecia, ale zapewne nie ostatnia, edycja tej niecodziennej, atrakcyjnej i za razem praktycznej lekcji informatyki.

logo szko éa innowacji 2017

 

 

Copyright©ZS im. Króla K. Jagiellończyka w Łęcznej