Technik organizacji reklamy to zawód szeroko profilowany, który łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, plastyczną, psychologiczną, lingwistyczną oraz informatyczną. Podstawowym celem kształcenia w tym zawodzie jest przygotowanie absolwenta do wykonywania usług reklamowych, prowadzenia lub uczestniczenia w projektach promocyjnych różnych instytucji
i firm oraz projektowaniu graficznym.
W 4-letnim cyklu kształcenia zdasz egzamin z następujących kwalifikacji:
A.26. Sprzedaż produktów i usług reklamowych.
A.27. Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej.
Przedmioty realizowane w 4-letnim cyklu kształcenia w zawodzie technik informatyk
Przedmioty ogólne:
język polski, język angielski, język niemiecki, historia, wiedza o społeczeństwie, wiedza
o kulturze, matematyka, fizyka, chemia, biologia, geografia, podstawy przedsiębiorczości, informatyka, wychowanie fizyczne, przysposobienie obronne, godzina do dyspozycji wychowawcy, religia/etyka.
Przedmioty zawodowe:
w kształceniu teoretycznym:
- marketing w działalności reklamowej
- sprzedaż w reklamie
- działalność gospodarcza w reklamie
- język obcy w działalności reklamowej
- elementy prawa, etyki i psychologii w reklamie
- organizacja i techniki reklamy
w kształceniu praktycznym:
- organizacja sprzedaży reklamy
- projektowanie kampanii reklamowej
- praktyki zawodowe
Jako absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik organizacji reklamy będziesz przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- tworzenia reklam zewnętrznych i wewnętrznych za pomocą komputerowych programów graficznych,
- prowadzenia kampanii reklamowej,
- sprzedaży usług reklamowych,
- organizacji i prowadzenia kampanii reklamowej,
- przygotowywania oferty produktów i usług reklamowych oraz prowadzenia sprzedaży tych produktów,
- stosowania podstawowych środków reklamy,
- prowadzenia działalności gospodarczej.
Możliwości zatrudnienia:
Jako technik organizacji reklamy możesz podejmować pracę we wszystkich gałęziach gospodarki np.:
- w agencjach reklamowych,
- biurach ogłoszeń,
- mediach,
- agencjach,
- studiach graficznych,
- drukarniach,
- specjaliści d/s kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej w prasie, radiu i telewizji,
- prowadzić działalność gospodarczą na własny rachunek.