Uczniowie podczas akcji ,, Czytamy z sercem''.
Z radością podsumowujemy ogólnopolską akcję "Czytamy z Sercem", która po raz kolejny zagościła w naszej szkole.
To wyjątkowe połączenie Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania i Światowego Dnia Serca ma na celu promowanie czytelnictwa, zdrowego stylu życia oraz wrażliwości na potrzeby osób chorych.
W Zespole Szkół im. Króla Kazimierza Jagiellończyka działo się naprawdę dużo! Co zrobiliśmy w ramach "Czytamy z Sercem"?
Nauczyciel bibliotekarz (pani Emilia Salak – koordynator akcji! ) poprowadziła na lekcjach bibliotecznych pogadanki o akcji oraz symbolice serca w różnych kontekstach. Pojawiły się również tematyczne gazetki ścienne. Pierwszą była gazetka z listą książek o sercu drugą gazetka z ciekawostkami o sercu jako organie naszego ciała i symbolu w kulturze – "Tajemnice serca. Wszystko co o nim wiesz (i czego nie wiesz)".
Samorząd Uczniowski zorganizował "Dzień Gorących Serc". Klasy, które wzięły udział w tym przedsięwzięciu wykazały się kreatywnością, przygotowując klasowe serca, kierując się pięknym hasłem: "Serce na dłoni". Pokazały tym samym, że mają wielkie serca i chętnie je "oddają innym"!
Klasa lII technikum reklamy pod opieką pani Ewy Sawki-Kunach stworzyła tematyczną instalację artystyczną – czytające serce, które zagościło w kąciku pod portretem naszego patrona!Ta sama klasa, na zajęciach zawodowych z panią Małgorzatą Szram, opracowywała plakaty i materiały graficzne promujące akcję. Świetna robota!
Pani Ewa Sawka-Kunach podczas lekcji w-f w klasach pierwszych LO przeprowadziła krótkie pogadanki o związku między trybem życia a zdrowiem, kładąc nacisk na dbanie o zdrowe serce. Pamiętajmy: sport to zdrowie!
Klasy o profilu dziennikarskim wraz z panią Angeliką Krzychowiec stworzyły film edukacyjny i przeprowadziły w naszej szkole badanie sondażowe "Akcja Transplantacja". Wzięło w nim udział 50 uczniów i nauczycieli Zespołu Szkół!
Główne wnioski z ankiety:
92% ankietowanych wie, że transplantacja to przeszczepienie narządu.
Aż 96% uważa, że może uratować życie!
74% deklaruje chęć oddania swoich narządów po śmierci, a 80% uszanowałoby zgodę bliskiej osoby.
Najczęstsze obawy? Brak wystarczającej wiedzy (34%) i przekonania religijne/personalne (26%).
Badanie pokazuje, że większość naszej społeczności ma podstawową wiedzę i jest pozytywnie nastawiona do idei transplantacji! Świetnie, że otwieramy dyskusję na tak ważny temat.
W ramach godzin wychowawczych poruszano temat transplantacji serca. M.in. w klasie 3 TI z panią Magdą Kafarską uczniowie pogłębili wiedzę o empatii i odpowiedzialności za drugiego człowieka. Poznali procedury związane z przeszczepem, przeanalizowali dane statystyczne dotyczące liczby przeprowadzanych operacji oraz zapoznali się z nowoczesnymi urządzeniami medycznymi wspomagającymi tę formę leczenia.Humanistyczne przesłanie akcji w pełnej krasie!
Na lekcjach muzyki z panem Andrzejem Mędzelewskim uczniowie klas pierwszych śpiewali piosenki, w których serce pojawia się w tekście lub jest motywem wiodącym utworu. Pokazaliśmy, że serce bije w każdym aspekcie naszej kultury!
Dziękujemy wszystkim nauczycielom i uczniom za zaangażowanie i włączenie się do akcji! Udowodniliśmy, że czytanie i dbanie o serce (swoje i innych) idą w parze! Jesteście wspaniali!
Inicjatorem i szkolnym koordynatorem szkolnej odsłony akcji była Pani Emilia Salak – nauczyciel bibliotekarz. Gratulacje!











