Zespół Szkól im Króla Kazimierza Jagiellończyka w Łęcznej zrealizował projekt pt. "Nowoczesna Szkoła" we współpracy z Wyższą Szkołą Ekonomii i Innowacji w Lublinie. Projekt został zrealizowany w ramach programu – Program Operacyjny Kapitał Ludzki: Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie9.2-Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
Cel ogólny:
Celem ogólnym projektu był wzrost mobilności zawodowej i szans na zatrudnienie absolwentów Zespołu Szkół im. Króla Kazimierza Jagiellończyka w Łęcznej.
Cel ten został osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych
- Rozszerzenie programu rozwoju szkoły o ofertę edukacyjną w zakresie efektywnej nauki języków obcych, doradztwo zawodowe i psychologiczne oraz zajęcia wyrównawcze z przedmiotów ogólnokształcących.
- Wyrównanie poziomu wykształcenia uczniów pochodzących z miasta i ze wsi.
- Wyposażenie uczniów w kompetencje kluczowe (cykl zajęć językowych, informatycznych, matematycznych
- i przedsiębiorczości).
- Przygotowanie uczniów do funkcjonowania na rynku pracy i poszukiwania zatrudnienia w swoim zawodzie (porady u doradcy zawodowego, zacieśnienie kontaktów z potencjalnymi pracodawcami, którzy zaproszeni zostaną do udziału w spotkaniach z młodzieżą i konferencji podsumowującej projekt).
- Przeciwdziałanie uzależnieniom i agresji (porady psychologa).
Zestawienie zajęć realizowanych w ramach Projektu pt.
"Nowoczesna Szkoła"
Lp. |
Nazwa zajęć |
Ilość grup |
Liczba uczniów biorących zajęciach |
Ilość godzin zrealizowanych |
Zajęcia dodatkowe-rozwijające kompetencje kluczowe |
||||
1 |
matematyka- zajęcia dodatkowe |
1 |
10 uczniów |
50 godz. |
2 |
zajęcia dodatkowe z informatyki |
2 |
20 (2 grupy x 10 uczniów) |
200 godz. |
3 |
j.angielski – zajęcia dodatkowe |
2 |
30 (2 grupy x 15 uczniów) |
200 godz. |
4 |
przedsiębiorczość |
1 |
1 grupa x 20 uczniów |
30 godz. |
Razem |
80 uczniów |
480 godz. |
||
Dodatkowe zajęcia wyrównujące dla uczniów z problemami w nauce |
||||
1 |
zajęcia wyrównujące z j.polskiego |
3 |
21 (3 grupy x 7 uczniów)
|
120 godz. |
2 |
matematyka –zajęcia wyrównujące |
2 |
21 (2 grupy x 7 uczniów)
|
120 godz. |
Razem |
42 uczniów |
240 godz. |
||
Zajęcia z doradztwa edukacyjno-zawodowego |
||||
1 |
doradztwo edukacyjno-zawodowe (grupowe) |
1 |
20 uczniów kl. III ZSZ |
20 godz. |
2 |
doradztwo edukacyjno-zawodowe (indywidualne) |
- |
1 uczeń - 4 godziny |
80 godz. |
Razem |
20 uczniów |
100 godz. |
||
Doradztwo i opieka pedagogiczna dla uczniów mających szczególne problemy w nauce |
||||
1 |
indywidualne doradztwo psychologiczne |
- |
5 uczniów x 5 godz. |
25 godz. |
2 |
grupowe doradztwo psychologiczno-edukacyjne |
- |
100 uczniów |
8 godz. |
Współpraca z pracodawcami przy organizacji praktyk |
||||
1 |
- |
- |
15 uczniów kl. II ZSZ |
10-11.12.2009r |
WSEiI pokryła koszty związane z realizacją zajęć dodatkowych- zajęć rozwijających kompetencje kluczowe i wyrównujących dla uczniów z problemami w nauceoraz zakupiła rzutnik multimedialny, laptop, oprogramowania, drukarkę laserową oraz pokrywa koszty związane z bieżącą realizacją projektu(zakup tonera do drukarki, wynajem sal na zajęcia, zakup podręczników do zajęć, papier do drukarki).
Więcej informacji na stronie:
http://www.wsei.lublin.pl/index.php?module=articles&id=198
– Głównym celem projektu było zwiększenie szans zatrudnienia i mobilności zawodowej uczniów – mówi Teresa Olko, koordynator projektu Nowoczesna Szkoła.
– Ten cel został osiągnięty. W znalezieniu pracy pomaga chociażby dobra znajomość języka angielskiego, a uczniowie chętnie korzystali z dodatkowych zajęć z anglistką. Dostali także fachowe wsparcie doradcy zawodowego, od którego dowiedzieli się, w jaki sposób skutecznie poszukiwać pracę – wylicza pani Olko.
Projekt Nowoczesna Szkoła realizowany był od marca 2009 do końca stycznia 2011 roku i objął prawie tysiąc godzin lekcyjnych. Chętni uczniowie korzystali z dodatkowych lekcji matematyki (łącznie 170 h), informatyki (200 h), języka angielskiego (200 h), przedsiębiorczości (30 h), języka polskiego (120 h). Ponadto słuchali porad doradcy zawodowego w grupie (20 h) i indywidualnie (80 h), a także psychologa (doradztwo indywidualne 25 h, doradztwo grupowe 8 h).
Projekt został zrealizowany przy współpracy Zespołu Szkół im. Króla Kazimierza Jagiellończyka w Łęcznej i Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie ze środków unijnych (priorytet 9: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, działanie 9.2: Podniesienie jakości i atrakcyjności szkolnictwa zawodowego).